Centrum pomocyBezpieczeństwo

Kilka kroków do sukcesu.

Abyśmy wszyscy mogli bezpiecznie korzystać z WymieńGry.pl musimy przede wszystkim przestrzegać regulaminu serwisu. Bądź godnym zaufania Użytkownikiem WymieńGry.pl, a także stosuj się do kilku prostych porad:

  1. Uzupełnij swój profil. Dodaj do ogłoszeń gry, które chcesz wymienić lub sprzedać. W bibliotece gier określ te, które chcesz dostać w zamian bądź. Możesz napisać również kilka słów o sobie i uzupełnić swoją kolekcję ukończonych gier.
  2. Zweryfikuj swoje konto. Potwierdź swoje dane osobowe, aby zwiększyć swoją wiarygodność i wymagać tego samego od innych Użytkowników. Więcej o weryfikacji konta przeczytasz tutaj.
  3. Zdobywaj pozytywne opinie. Dokonuj satysfakcjonujących transakcji i zbieraj pozytywne komentarze na ich temat. Pamiętaj, że ilość pozytywnych komentarzy oraz brak negatywnych jest głównym kryterium wyboru kontrahenta.
  4. Twórz z nami społeczność WymieńGry.pl. Wiarygodność w serwisie zwiększysz:
    • dokonując uczciwych transakcji
    • udzielając się na forum
    • recenzując ulubione gry
    • zapraszając swoich znajomych do rejestracji
    • zostając VIP’em
Dokładamy wszelkich starań, aby zawieranie transakcji przez WymieńGry.pl było możliwie jak najbardziej bezpieczne.

Nasz system transakcyjny zapewnia bezpieczne zakupy, sprzedaż lub wymianę gier z innymi Użytkownikami, natomiast jeśli chcesz przeprowadzać satysfakcjonujące transakcje miej zawsze na uwadze poniższe porady, które znacznie zwiększą Twoje bezpieczeństwo. Pamiętaj, że nie stosując się do poniższych zaleceń ryzykujesz swoimi grami lub pieniędzmi!

Więcej na temat bezpiecznych zakupów, sprzedaży i wymiany gier przeczytaj tutaj.

Pakowanie gier do wysyłki jest bardzo ważnym elementem transakcji.

Nieprawidłowo zapakowana gra może zostać uszkodzona zanim dotrze do naszego kontrahenta np.: pęknie pudełko, płyta wypadnie i zostanie porysowana lub połamana. Jest wiele sposobów na bezpiecze zapakowanie gier do wysyłki. Chcemy pokazać Ci jeden z uniwersalnych sposobów, dzięki któremu będziesz spokojny/a o swoją paczkę. Przejdź do poradnika pakowania gier i zobacz jak prawidłowo zabezpieczyć pudełko i płytę.

Więcej na temat pakowania i wysyłki gier przeczytaj tutaj.

Rekomendowaną przez nas metodą jest wysyłka pocztą poleconym priorytetem.

Mamy wtedy pewność że przesyłka dojdzie szybko, a dzięki konieczności potwierdzenia odbioru wiemy, że nasz kontrahent otrzymał grę/y. Pamiętaj, aby do czasu zakończenia transakcji nie wyrzucać potwierdzenia nadania - jest to Twój dowód na to, że wysłałeś grę/y.

Średni koszt wysyłki jednej gry pudełkowej o standardowych wymiarach przesyłką poleconą priorytetową to nie więcej, niż 10zł.

Nigdy nie wysyłaj zwykłym listem lub ekonomicznym. Dostarczanie takiej przesyłki będzie znacznie dłuższe, a w przypadku zagubienia paczki nie będziesz mieć dowodu jej nadania. Jeżeli preferujesz, gry możesz wysłać również kurierem pamiętając o ich bezpiecznym zapakowaniu.

Więcej na temat pakowania i wysyłki gier przeczytaj tutaj.

Nie pomagamy w sprawach oszustw kiedy transakcja nie została przeprowadzona przez system transakcyjny WymieńGry!

To zdanie powinno być zarówno przestrogą, jak i wskazówką dla wszystkich Użytkowników, jak nie ryzykować swoimi grami/sprzętem oraz nerwami.

Aby skorzystać z systemu transakcyjnego WymieńGry.pl należy podać swoje pełne i aktualne dane osobowe oraz opcjonalnie numer telefonu lub numer konta bankowego. Wszystkie te dane są widoczne tylko na stronie transakcji po wcześniejszym uzupełnieniu profilu. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa edycja tych danych jest niemożliwa do zmiany na karcie transakcji. Jeżeli potrzebujesz zmienić swoje dane w trakcie trwania transakcji poproś kontrahenta o wyrozumiałość, anuluj transakcje za zgodą obu stron i uzupełnij swój profil w prawidłowe i aktualne dane.

Z reguły oszuści nie chcą podać swoich prawdziwych danych osobowych lub chcą załatwić sprawę przez wiadomości prywatne, bądź innego rodzaju komunikatory. Dokonuj transakcji za pomocą systemu transakcyjnego WymieńGry.pl oraz akceptuj tylko dane kontrahenta wpisane w profilu i tym samym wyświetlone na karcie transakcji. System zabezpieczający w momencie wpisania danych osobowych w profilu automatycznie sprawdza czy dane te nie są podobne do danych w wewnętrznej bazie oszustów. W przypadku wykrycia zgodności, system automatycznie zablokuje Użytkownikowi dostęp do strony, bez dopuszczenia go wcześniej do zawarcia transakcji.

Rekomendowaną przez nas formą wymiany grami, ich zakupem lub sprzedażą jest zawieranie transakcji tylko z Zweryfikowanymi Użytkownikami.

W przypadku chęci zawarcia transakcji z Niezweryfikowanym Użytkownikiem najważniejsza będzie jego wiarygodność mierzona w ilości pozytywnych komentarzy oraz stażu na WymieńGry.pl.

Każdorazowo zwracajcie jednak uwagę na profil Użytkownika:

  • Jak długo istnieje konto?
  • Czy Użytkownik jest Zweryfikowany? (weryfikując konto potwierdził swoje dane osobowe)
  • Czy Użytkownik uzupełnił swój profil w wiarygodny sposób?
  • Czy dane profilowe zgadzają się z danymi, na które masz wysłać grę/wykonać przelew?
  • Ile Użytkownik ma komentarzy? Czy większość z nich to komentarze pozytywne?
  • Czy konta, z których Użytkownik ma pozytywne komentarze są Zweryfikowane?
  • Często oszuści zakładają kilka Niezweryfikowanych kont, którymi w kilka dni wystawiają sobie po kilka pozytywnych komentarzy.
  • Warto sprawdzić czy data założenia konta kontrahenta nie pokrywa się z datą Użytkownika, który wystawił komentarz.

Pamiętaj, że w razie potrzeby pomagamy rozwiązywać spory pomiędzy Użytkownikami, blokując na stałe dostęp do serwisu tym nieuczciwym.

Osoby te mają różne sposoby oszukiwania ludzi, natomiast często łączy ich wiele podobnych zachowań:
  • Posiadają Niezweryfikowane konto, krótki staż na stronie lub słabą aktywność na forum,
  • Próbują przenieść kontakt z wiadomości prywatnych w WymieńGry.pl na email, telefon lub innego rodzaju komunikatory poza serwisem,
  • Składają oferty w wiadomościach prywatnych z celowym pominięciem systemu transakcyjnego WymieńGry.pl,
  • Wysyłają wiadomości zawierające linki przekierowujące na inną stronę internetową (często są to skrócone adresy www - chcąc sprawdzić dokąd prowadzi link bez klikania w niego wystarczy skorzystać z narzędzi dostępnych online, np. CheckShortURL),
  • Dodają ogłoszenia z więcej niż jednym egzemplarzem tej samej gry,
  • Wystawiają ogłoszenia z mocno zaniżonymi cenami gier niż ich wartość rynkowa,
  • Umieszczają tylko jedno zdjęcie przedmiotu, często mało wyraźne lub pobrane z internetu,
  • Przy wymianie nie zgadzają się na wysyłkę gry jako pierwsi (nawet Zweryfikowanym Użytkownikom),
  • Przy sprzedaży nie zgadzają się na odbiór osobisty lub wysyłkę przedmiotu za pobraniem.

Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli dany Użytkownik próbując zachęcić Cię do wymiany bądź kupna jego przedmiotu wyda Ci się podejrzany. W razie wątpliwości zrezygnuj z transakcji i powiadom nas.

Na mocy regulaminu serwisu Użytkownicy zawierają ze sobą umowę z chwilą rozpoczęcia transakcji czyli akceptacji oferty złożonej w serwisie przez jednego Użytkownika drugiemu Użytkownikowi. Obie strony transakcji zobowiązane są do wywiązania się z warunków umowy na zasadach dobrowolnie zaakceptowanych lub na drodze negocjacji/uzgodnień pomiędzy nimi.

Użytkownik, który pomimo zawarcia umowy z drugą stroną nie prześle przedmiotu (gry lub sprzętu), do którego przesłania się zobowiązał lub za niego nie zapłaci, ponosi umowną odpowiedzialność odszkodowawczą. Takie działanie na mocy prawa polskiego stanowi również przestępstwo i obarczone jest odpowiedzialnością karną.

Dotyczy to również osoby małoletniej (małoletniego Użytkownika serwisu), której obowiązujące przepisy prawa przypisują zdolność działania z rozeznaniem w zakresie czynów niedozwolonych, a w następstwie - ponoszenie odpowiedzialności karnej za szkodę spowodowaną danym czynem. Sąd rodzinny może zobowiązać małoletniego lub jego rodziców (czy opiekunów prawnych) do naprawienia szkody, bądź zarządzić wobec małoletniego środki nadzoru wychowawczego.

Jeżeli spotka Cię sytuacja, w której podejrzewasz naruszenie regulaminu serwisu postaraj się w pierwszej kolejności wyjaśnić sprawę z kontrahentem. W razie niepowodzenia niezwłocznie powiadom nas o zaistniałej sytuacji.

Do góry