Motoryzacja
Luźny temat właśnie o motoryzacji.
Porady warsztatowe, własne doświadczenia i pozostałe związane z tytułem.
Może ja zacznę.
Powoli zabieram się za zmianę budżetowego auta. Interesuje mnie Saab 93 z silnikiem Diesel. Warto wchodzić w tę markę? Szukam jakichkolwiek konkretnych opinii użytkowników. Zrobiłem spory research w necie, ale opinie są 50/50 i właściwie nie wiem sam co myśleć. Jaką wersję silnikowa wybrać?
-
@Tomix też, ale chodzi głównie o to, że zmieniłem pracę i mam dzienny dojazd ok. 30km w jedną stronę. Diesel lepiej znosi takie codzienne trasy niż benzyna.
0 Fajne! -
Rozumiem Cię, możesz zakupić Diesla lecz musisz być świadomy tego że każdy po przejechaniu 200/300 tyś km będzie skarbonką w którą będziesz musiał inwestować. Naprawy będą znacznie bardziej kosztowne niż w benzyniaku. Finalnie okaże się tak że benzyna paląca 8/9 litrów będzie znacznie tańsza w utrzymaniu po roku wliczając koszt naprawy+ paliwo niż diesel spalający 5.5/7 litrów. Nie oszukujemy się samochód z tych lat siłą rzeczy rzeczywisty przebieg będzie miał na poziomie 500 tyś km ( nawet jeśli licznik będzie wskazywał 170 tyś)
Zapytaj przykładowego mechanika o koszt regeneracji lub kupna nowej pompy paliwa z wymianą w dieslu (regeneracja 3-5 tyś) a w benzyniaku (nowa pompa z wymianą 250/300zł), Sprawdź ile kosztuje regeneracja turbiny....porównaj w necie ceny np. świec diesel vs benzyna w tym Sabie 93
Weź kalkulator, zobaczysz do jakiego wniosku dojdziesz. Przy tym pamiętaj że mało kto sprzedaje samochód który jest doinwestowany po naprawach regeneracjach itd.
0 Fajne! -
@Tomix aktualnie jeżdżę benzyna z LPG, ale okres ważności butli przepada w następnym roku, poza tym już mam trochę przejechane tym autem i zauważam, że silnik coraz gorzej toleruje LPG. Dodatkowo remont blacharki mnie czeka i to taki mocny, więc zdecydowałem się na zmianę. Kompletnie nie wiem czego szukać, bo autem jeżdżę 5 lat i właściwie nie interesowałem się używanymi samochodami przez ten czas. Nie chcę drogiego auta, bo robię sporo km więc okres 5 lat jest maksymalnym jakie będę to auto mieć.
0 Fajne! -
0 Fajne!
-
@Tomix chciałem coś w 10k na auto i 2k serwis pozakupowy. Dużych wymagań nie mam, bo jedynie czego szukam to sedan/liftback lub większy hatchback. Co do wyposażenia potrzebna mi jest jedynie klimatyzacja i wspomaganie.
0 Fajne! -
Hej
Kolega tomix dobrze prawi. Disle maja 200 300tys po 4 latach od wyjazdu z salonu.
Zobacz ile maja np fabie albo suberby 2 czy trzy letnie. Nierzadko już 200tys km..
Jak auto lata we flocie to robi średnio rocznie 40 do 60 tys km.
10 czy 12 letni tdik to mina..
Za 12 kola wezmieszhonde ciivic benzyna 1
6 w wersji sport
Spalanie trasa 7 l
0 Fajne! -
@Bajzik z Hondy zainteresowałem się Accordem ostatnio i podoba mi się Civic UFO. Teraz jeżdżę japońcem i bardzo mi się podoba, jednak blachy lubi ruda chrupać wcześnie
0 Fajne! -
Polecam skodę. Octavia to fajne i duże auto. Chyba, że wstydzisz się kury na masce? 😉
0 Fajne! -
@malik123 marka jest dla mnie kompletnie bez znaczenia, o ile serwisowanie jest dobre i naprawy na kieszeń przeciętnego Polaka.
Rozglądałem się za octawia sedan/liftback właśnie w dieslu, ale 10-15 latki najeżdżone mają więcej niż mój 20 letni trup.
0 Fajne! -
Nowe auto kupisz czy będzie większa skarbonką od obecnego... Z tym budżetem obawiam się że tak może być jeśli to będzie diesel
Może pomyśl o remoncie, doinwestowaniu obecnego...zostanie Ci kasa na nową konsolę 😉
Sab 9-3 za 10k będzie miał wiele bolączek w tym problem z korozją od spodu czy to będzie diesel czy benzyniak.
0 Fajne!
Zaloguj się aby napisać odpowiedź
lub załóż konto za darmo