Zaginęła komuś kiedyś przesyłka? Co wtedy?

magnetic

Postów: 7 Nowicjusz
1557580320
Mamy z maztika lekki problem z przesyłką którą nadałem 2 maja przed 15:00. Na razie bez paniki, bo licząc dni robocze, to przesyłka jest w drodze przez 5 dni, zlewa się to z okresem urlopowym majówki i złapali pewnie lekką zadyszkę, ale zacząłem się zastanawiać, co w razie zaginięcia przesyłki? Czy w tym 8,70zł za list polecony priorytetowy jest wliczone jakieś ubezpieczenie i w takim przypadku bez problemu wypłacają jakąś tam kwotę? Ktoś już miał z nimi takie przeboje? Obiło mi się o uszy, że 100zł wypłacają bez problemu, ale co w przypadku gdy do koperty poszła gra zaraz po premierze?
  •  
    Postów: 133 Wygadany
    1557581986

    A jak wpiszesz nr przesyłki w śledzenie na stronie poczty to co wyskakuje ? Kurczę, 5 dni to trochę za długo, nawet jak na pocztę.

    0 Fajne!
  •  
    mastahluc Support Elite Vip
    Postów: 760 Avenger
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Hero

    WymieńGry.pl Ranga Born to be a Player

    WymieńGry.pl Ranga Zasłużony

    WymieńGry.pl Ranga Tester

    1557583366

    Mi zaginęła kiedyś przesyłka. Wysyłałem koszulkę poleconym priorytetem. Złożyłem reklamację, nie pamiętam ile to trwało, ale rozpatrzona pozytywnie. Dostałem odszkodowanie 30 zł (tyle zadeklarowałem). Podzieliłem się z kontrahentem po połowie.

    2 Fajne!
  •  
    Postów: 19 Początkujący
    1557584475

    Idź na poczte i niech szukają tylko musisz mieć nr przesyłki. 

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 7 Nowicjusz
    1557589180

    @Zurek @Vhaeraun Byliśmy obaj na swoich pocztach sprawdzić, nie ma jej tam, jest "w transporcie" w statusie. Pewnie dostarczą  na ostatnią chwilę, bo mają na to 14 dni(roboczych?). 

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 115 Wygadany
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga UEK GS 2019

    WymieńGry.pl Ranga Born to be a Player

    WymieńGry.pl Ranga UEK GS 2022

    1557589845

    @Vhaeraun na poczcie w oddziale gdzie wysłał przesyłkę to raczej nic nie załatwi. Pani w okienku wysłała i zapewne "to już nie jej sprawa, ona nie ma czasu na to.." ;) 

    Warto zadzwonić na infolinię poczty polskiej, będzie szybciej i sprawniej. Dzwoniłem nie raz i zawsze w bardzo miły sposób uzyskiwałem odpowiedź, po podaniu numeru przesyłki powinieneś się czegoś więcej dowiedzieć. 


    * Sprawdźcie dokładnie adres na jaki przesyłka poszła. Jeśli była jakakolwiek literówka lub błąd to listonosz nie będzie się zastanawiać tylko odeśle przesyłkę do sortowni a potem do Ciebie (+ doliczą koszt zwrotu około 6zł)

    * Inna sprawa to czas dostarczenia, który poczta polska ma często za nic.. Ostatnia moja przesyłka (Polecony Priorytet) szła 11 roboczych dni (tak 11 dni). Jeśli faktycznie wysłałeś w czasie majówki to niestety może się wydłużyć dostawa. 


    W przypadku już totalnego zaginięcia to wtedy zgłaszasz reklamację i przy poleconej przesyłce z pewnością dostaniesz odszkodowanie. Nie pamiętam tylko jak to było powyżej 100zł ale zadzwoń sobie w poniedziałek na infolinię i jak już wspomniałem powinni fajnie pomóc.  


    2 Fajne!
  •  
    Postów: 5 Nowicjusz
    1557593168

    wg prawa pocztowego:


    1.

    Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej przysługuje odszkodowanie:   

    za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki pocztowej jako przesyłki poleconej;


    odbiorca musi zapytać o przesyłkę w urzędzie macierzystym, nie awizacyjnym ; jeśli tak uczynił pozostaje czekać do końca następnego tygodnia i jeśli nie dotrze to złożyć reklamację np. przez stronę internetową

    2 Fajne!
  •  
    Postów: 288 Legenda Forum
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Hero

    1557650572

    Niestety w przypadku przesyłek listem statusu przesyłki nie da się sprawdzić w żaden sposób i nie sprawdzi tego nikt łącznie z osobami z infolinii. Po prostu gdy tylko przesyłka wyjdzie z poczty to ma status „w transporcie” dopóki nie zostanie odnotowane jej przyjście do właściwego UP.

    W przypadku zaginięcia przesyłki (czyli nie dotrze w ciągu 14 dni roboczych) składamy reklamację i czekamy do 30 dni. W reklamacji w polu wartość polecam zawyżyć wartość gry , bo poczta przy wyższych kwotach obcina od 30% do 50% wpisanej wartości. Dotyczy to kwot powyżej 100zł , bo do tej kwoty nie powinno być problemu. Po wszystkim pieniądze przynosi do domu listonosz

    1 Fajne!
  •  
    Postów: 8 Nowicjusz
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Hero

    1557659971

    O dziwo, ja mam tę samą sytuację z @maztika . Jego przesyłka dotarła błyskawicznie - moja mimo nadania poleconym priorytetem 4 maja - nadal ma status "w transporcie". Coś jest nie tak z przesyłkami (może jakąś sortownią) w kierunku @maztika ...


    0 Fajne!
  •  
    Postów: 117 Wygadany
    1557660699

    Miałem podobny problem. Przesyłka utknęła "w transporcie" i tyle. Złożyłem reklamację, okazało się, że zamiast priorytetem  poszła ekonomicznym i gdzieś się zagubiła, ale dotarła. Z tytułu reklamacji oddali mi 2zł. :D

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 5 Nowicjusz
    1557660875

    Bardziej kwestia obsady na tym konkretnym urzędzie, przypuszczalnie przesyłki są na urzędzie macierzystym, ale nie ma kto ich doręczyć (L4,urlop itp)

    0 Fajne!


Zaloguj się aby napisać odpowiedź
lub załóż konto za darmo

Wysyłaj szybciej i taniej

Wszystkie przesyłki w jednym miejscu. Sprawnie i elegancko zarządzaj paczkami jak na gracza przystało! Sprawdź co dla Ciebie mamy.

Sprawdzam!
Wbijaj do nowej grupy
Ostatnio na blogu
Eve duchowym spadkobiercą 2B - recenzja Stellar Blade
3 maja 2024

Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że jest to niedopracowany thriller science-fiction, jednak jest to stwierdzenie dalekie od prawdy...

Warto wiedzieć
Jak zapakować i wysłać gry?
24 marca 2019

Pakowanie gier do wysyłki jest bardzo ważnym elementem transakcji. Nieprawidłowo zapakowana gra..

Do góry